Homedecocenter is lange tijd een gevestigde naam in de interieurwereld geweest. Het bedrijf had een Shopping Centrum met een totaal oppervlakte van 10.000 m2, waarin merken een meters konden huren. Op deze manier diende Homedecocenter als een tussenpartij tussen afnemer en exposanten. De focus lag hierbij niet alleen op interieurexposanten, maar op alle mogelijke exposanten die iets te hebben met wonen.
Een groot voordeel van Homedecocenter was de ligging in Vianen. De showroom lag namelijk op loopafstand van de Makro vestiging in de plaats. Men kon dus op één dag een bezoekje aan zowel Homedecocenter als Makro brengen. Om toegang tot de showroom van Homedecocenter te krijgen, moest men een inkooppas vragen. Deze inkooppas kon alleen aangevraagd worden met een geldig KvK nummer. Door deze regelgeving was het voor particulieren niet mogelijk om een bezoekje aan Homedecocenter te brengen.
Homedecocenter onderscheidde zich destijds ook met ruime openingstijden. De showroom was elke dag met uitzondering van woensdag geopend. Na verloop van tijd ging de showroom óók op woensdag open en was de showroom zelfs ’s avonds open. Het was hiermee tevens één van de eerste bedrijven die hun deuren ook op zondag openden.
Door de jaren heen is Homedecocenter zich een Cash & Carry groothandel gaan noemen. Op het hoogtepunt had Homedecocenter 7 enorme hallen met daarin 100 verschillende units. Deze 100 units werden aan talloze exposanten verhuurd, waardoor er een uniek aanbod aangeboden kon worden. De focus lag hierbij niet op één interieurstijl, maar op alle mogelijke interieurstijlen.
Jammer genoeg heeft Homedecocenter het hoofd niet boven water weten te halen. Homedecocenter opende door de jaren heen ook nog een winkel in Zwolle én een webshop, maar moest het afleggen tegen de concurrentie. Uiteindelijk werd op 21 december 2013 het faillissement uitgeroepen.